Tämä kakku on siis ihan omia kokeilujani. Ohjeen tein jenkkiläisen sponge cake reseptin mukaan. Kakku oli ihan normin näköinen uunissa, irronnut reunoista ja kun otin sen pois uunista, niin hetken kuluttua reunat kutistuivat ja kakku lytistyi aikas paljon :D! Huvittava näky. No sain leikattua kakun vain kahteen osaan. Täytteeksi laitoin kinuskimoussen ja siihen puolukoita puoli pussia. Olen pitkään halunnut kokeilla tätä yhdistelmää. Lopputulosko?? Katastrofi! Aivan karsean makuista. Kakkupohja oli melko tiivis ja maistui munalle (niinkun äitini sanoi :D) vaikka tein tismalleen ohjeen mukaan! Täyte oli ihan syvältä. Puolukat aika kirpeitä ja ei mun mielestä yhtään jotenkin passannut sinne. Hyi että.. No mun pikkusisarukset ja äitini sanoi, että täyte oli hyvää. En kuitenkaan ikimaailmassa tätä täytettä enää aio tehdä! Ei harmita silti yhtään, sillä nyt olen ainakin kokeillut, mikä EI toimi mun kohdallani! Kakun ulkonäöstä sen verran, että siihen en todellakaan edes yrittänyt panostaa. Kaapin kätköistä valmis liljakoriste, kermapursotukset (väritys ihan pieleen meni) loppui kesken ja oli ylivatkaantunutta ehkä hieman jne. jne... eli tämän kakun kohdalla ei mikään mennyt nappiin :) Kerrankin näin!!

 

Tässä todistusaineistoa kakkupohjasta ja sen kohtalosta. Ohjeen laitan vähän myöhemmin.

Mukavasti aurinko paistoi ikkunasta

Liljaa lähempää..

ja kermapursotuksia